Ibland passar inte standard!

Vi har en rad standardiserade upplägg som snabbt och effektivt kan möta många behov. Men ibland behöver man något som inte ryms innanför strikta ramar. Lugn, vi kan hjälpa dig förstå dina kunders undermedvetna med skräddarsydda ad hoc-projekt baserade på implicita metoder.

Fler perspektiv ger djupare förståelse


Det är tämligen uppenbart att något man tittar på ser olika ut beroende på var man står när man betraktar det. Precis på samma sätt är det med undersökningar. Resultatet är beroende av varifrån och hur man betraktar det man vill undersöka. Därför kombinerar vi alltid olika perspektiv när vi genomför våra projekt - uppmärksamhet & emotioner, undermedvetna associationer och medvetna attityder.


Och genom att kombinera implicita och explicita undersökningsmetoder kan vi få, inte bara ett kvitto på hur materialet har potential att fungera, utan också ovärderliga ledtrådar till hur materialet kan förändras och optimeras.

Vi mäter utifrån tre perspektiv

UPPMÄRKSAMHET & EMOTIONER

Att veta vad kunderna ser är ett första steg för att säkerställa effektiv kommunikation. Det man inte ser kan inte påverka attityder och beteende.


Med Eye Tracking mäter vi a) hur kommunikationsmaterial fångar och håller uppmärksamhet och b) vilka delar av materialet man ser och vad man missar. Och med Facial Coding kan vi mäta den emotionella responsen.

UNDERMEDVETNA ASSOCIATIONER

De flesta associationer till produkt, varumärke och reklam sker på en låg medvetandenivå.  Det går blixtsnabbt och är inget folk kan förmedla i frågeformulär. Ändå påverkar det våra val och våra uppfattningar i mycket stor utsträckning.


Med Implicit Association Testing (IAT) mäter vi hur kommunikationsmaterialet tas emot på en undermedveten nivå för att bygga en förståelse hur materialet har potential att fungera.

MEDVETNA ATTITYDER

Det medvetna jaget skapar minnesbilder av våra upplevelser och placerar dem i kontext.


Med traditionella frågeformulär tar vi reda på vad målgruppen  har uppfattat medvetet och vad de minns av kommunikationsmaterialet.