På den här sidan samlar vi intressant och inspirerande material som vi har producerat. Det finns både nedladdningsbara presentationer och pdf-böcker såväl som fysiska böcker du kan beställa billigt. Välkommen att botanisera!
Ja, på ytan kan det verka relativt enkelt: man ställer några frågor till en grupp människor och, vips, så har man den information man behöver.
Men i takt med att forskarna under de senaste åren har lärt oss mer om hur hjärnan fungerar, blir det alltmer uppenbart att de svar kunderna ger oss på våra frågor inte alltid, eller ens särskilt ofta, stämmer med verkligheten.
De traditionella undersökningsmetoderna behöver kompletteras med andra mer indirekta, implicita metoder, som mäter utan att fråga. I den här korta boken kikar vi närmare på detta och ger exempel på hur man kan arbeta med två sådana metoder - eye tracking och facial coding.
Det här är en kort guide på engelska kring implicita marknadsundersökingsmetoder och varför de är viktiga.
This is a brief guide in English over Implicit Marketing Research methods and why they are important to use.
En bok, utgiven på Liber 2014, som steg för steg lotsar läsaren genom hela marknadsundersökningsprocessen: från undersökningens initiala syfte, definitioner och avgränsningar, via olika metoders för- och nackdelar. Avslutningsvis diskuteras hur man kan agera och kommunicera resultatet.
Det här är en fysisk bok som kan beställas och kostar 125 kr inklusive frakt och moms.
Skriv namn och adress i mejlet som öppnas när du klickar på knappen så kommer boken inklusive faktura med posten.
Copyright © Implicit House 2022. Alla rättigheter förbehållna